کت لب یکی دیگر از خدمات ارائه شده توسط کلینیک آریتمی قلب دلتا است که در کنار خدمات کلینیک، به منظور پیشگیری، شناسایی و درمان اختلالات آریتمی‌های قلبی ارائه می‌شود. خدمات کت لب در کلینیک ما شامل نصب پیس میکر، نصب آی‌سی‌دی، ابلیشن و از بین بردن آریتمی، کرایوابلیشن و کرایو بالون، نقشه‌برداری الکتریکی، نقشه‌برداری سه‌بعدی الکتریکی، تست‌های تشخیص و تحریکی و ایجاد انسداد مکانیکی گوشک می‌شود.

انسداد مکانیکی گوشک برای آن دسته از بیمارانی به کار می‌رود که سابقه لخته قلبی داشته یا سکته مغزی کرده باشند. افرادی که چنین مشخصاتی دارند نیاز است که گوشک دهلیز چپ را با وسیله‌ای خاص مسدود کنند تا از خطرات احتمالی جلوگیری شود.

در کرایوابلیشن به عنوان یکی دیگر از خدمات کت لب نحوه عملکرد متخصص این گونه است که با یک منبعِ سرما بافت قلبی را تا ۴۰ درجه سانتی‌گراد زیر صفر، سرد کرده و بعد از آن بافت معیوب قلب را از کار می‌اندازد. کرایو بالون نیز برای فریز کردن بافت‌های معیوب در داخل دهلیز چپ و وریدهای آن انجام می‌شود. در ادامه توضیحات خدمات کت لب باید به پیس میکر اشاره کرد. پیس میکر همان باتری قلب است. این باتری‌ها عموماً برای برطرف کردن اختلالات ناشی از کاهش ضربان قلب نصب می‌شوند. حال اگر بیمار دچار آریتمی‌های خطرناک شده باشد باید از پیس میکرهای پیشرفته‌تری استفاده کرد که به آن‌ها «آی‌سی‌دی» گفته می‌شود. آی‌سی‌دی باعث می‌شود که ضربان و تپش‌های قلب کنترل شوند. آی‌سی‌دی‌ها در انواع تک‌حفره‌ای، دو حفره‌ای و سه‌حفره‌ای وجود دارند. این دستگاه‌ها قابلیت این را دارند در مواردی که قلب دچار کندیِ ضربان یا ایست ناگهانی شده است، به خوبی عمل کرده و ضربان قلب را به حالت استاندارد برگردانند. علاوه بر آن در مواردی که ریتم ضربان قلب تند شده یا قلب اصطلاحاً دچار تاکیکاردی شده است نیز، این دستگاه به عنوان کاهنده ضربان عمل کرده و ریتم تپش قلب را به حالت نرمال برمی‌گرداند.

© 2019 Copyright © کلیه حقوق برای «کلینیک دلتا» محفوظ است. دیجیتال مارکتینگ جامع و تخصصی توسط: نوکارتو